Parsiland Forums
بازگشت   پارسی لند > انجمن عمومی > مقالات ورزشی > ورزش های رزمی

سایت پارسی لند | Parsiland Forums



  

گر به خود آیی به خدآیی رسی ، بخود آ
نحوه نمایش امتیاز موضوع جستجو در موضوع ابزارهای موضوع  
گر به خود آیی به خدآیی رسی ، بخود آ 6 تير 1388   #1 (لینک)
To,A


To,A آواتار ها

كاربر جديد پارسی لند
 
To,A آنلاین نیست.
نوشته ها: 6
سپاس از دیگران: 0 بار
سپاس شده: 19 بار
دوستان من: 0 نفر
عضو پارسی لند: تير 1388
نمایش پروفایل To,A    نمایش آلبوم های To,A   اضافه کردن To,A به لیست دوستان شما   گروه های دسته جمعی
گر به خود آیی به خدآیی رسی ، بخود آ گر به خود آیی به خدآیی رسی ، بخود آ

با سلام خدمت تمامی دوستان ، از این پس تمامی مطالب در زمینه کونگ فو توآ در

این تاپیک قرار داده می شود ، منتظر پستها باشید



این مطلب با زحمات کاربرای این سایت جمع آوری شده است
اخلاق حکم می کند در صورت برداشت از سایت منبع را ذکر کنید!
 
4 کاربر ازش سپاس کردند .

آخرین ارسال To,A
موضوع انجمن آخرین نویسنده پاسخ نمایش تاریخ آخرین نوشته
گر به خود آیی به خدآیی رسی ، بخود آ ورزش های رزمی To,A 5 1012 6 تير 1388 14:40

گر به خود آیی به خدآیی رسی ، بخود آ 6 تير 1388   #2 (لینک)
To,A


To,A آواتار ها

كاربر جديد پارسی لند
 
To,A آنلاین نیست.
نوشته ها: 6
سپاس از دیگران: 0 بار
سپاس شده: 19 بار
دوستان من: 0 نفر
عضو پارسی لند: تير 1388
نمایش پروفایل To,A    نمایش آلبوم های To,A   اضافه کردن To,A به لیست دوستان شما   گروه های دسته جمعی
پاسخ : گر به خود آیی به خدآیی رسی ، بخود آ پاسخ : گر به خود آیی به خدآیی رسی ، بخود آ

کونگ فو توآ به چه معناست ؟

( کونگ ) یعنی دانائی : به معنای این است که انسان تا چه حد از عقل و
اندیشه خود برای پیدا کردن راه زندگی استفاده کند.

( فو ) یعنی طریقت :به معنای این است که انسان خود را تا چه حد شناخته
و تجربه کسب کرده است.

( توآ ) یعنی انشاء تن و روان : ما برای گذشتن مسیر تکاملی زندگی از تن
خویش کمک میگیریم و از روان یا اندیشه خود برای رسیدن به اهداف بهره
می بریم.

در واقع ما درین طریقت از تن خود برای به روان رسیدن استفاده می کنیم تا به اندیشه خود دست یا بیم. یا همان عقل خود.

(( آنکس که گم کند ره٬ با غقل باز گردد ))
(( آنرا که عقل گم شد٬ از کی بود پناهش ))

انسانی که قوی شد باید متواضع باشد.ولی انسانی که قوی نیست تواضعی ندارد انسانهای ضعیف بردگی می کنند نه بندگی. با شمائیم ای انسانها در خود چیزی نگه ندارید تا گند آب نشوید٬ تا نمی دانید مگوئید ٬ مدعی نشوید چون نابود می شوید و از گفتار میان تهی دست بردارید تا به کردگارتان بپردازید.تن را قوی می کنیم که پر بار باشد تا سنگین شود٬ زیرا انسان پر بار سرکش نمی شود .

(( چو دانه گر بیافتی بر سر آیی چو خوشه سر مکش که از پا درآیی ))

کونگ فو دنیای رمزها واسرار هاست . در جهان کونگ فو همه چیز قابل درک است و کونگ فو به ارزش اندیشه٬ مقام می دهد. پس طریقت و دانایی بیاموزیم که تن را قوی کنیم تا باز نمانیم. اندیشمندان گویند که انسان چنین است :برون پوست٬ درون دانه٬ بود میوه گرفتار . ما جسم خود را از طریق حرکات در کونگ فو قوی میکنیم یعنی همان پوست خود را که بعد از بیرون آمدن دانه٬ پای محکمی بر جای داشته باشیم٬ همچون سرو استوار باشیم نه مانند ساقه گندم.


کونگ فو توآ اعتقاد و ایمان تمام
میخواهد واگر تو در آن راز باز
نشدی هیچ مگو.
ای کسانی که به کونگ فو توآ ایمان دارید بنگرید که ره درست و پاکی را در پیش گرفته اید ، کوله بار خود را محکم ببندید که راه سختی را در پیش دارید در این طریقت و دانایی تحمل و صبر، شما را باید است اگر در این راه احساس ناتوانی کردید و اگر بر ناتوانی نتوانستید چیره شوید بر هوای نفس چنگ بیندازید زیرا اراده ، ترک لذت های نفسانیست پس ره هموار خود را به بیراهه ای تبدیل نکنید که در آن باتلاقها و مردابهای نفسانی بسیار است .

((( به رنج اندر آری تنت را رواست )))
((( که خود رنج بردن به دانش سزاست )))
((( به رنج اندر است ای خردمند گنج )))
((( نیابد کسی گنج نابرده رنج )))
 
3 کاربر ازش سپاس کردند .
گر به خود آیی به خدآیی رسی ، بخود آ 6 تير 1388   #3 (لینک)
To,A


To,A آواتار ها

كاربر جديد پارسی لند
 
To,A آنلاین نیست.
نوشته ها: 6
سپاس از دیگران: 0 بار
سپاس شده: 19 بار
دوستان من: 0 نفر
عضو پارسی لند: تير 1388
نمایش پروفایل To,A    نمایش آلبوم های To,A   اضافه کردن To,A به لیست دوستان شما   گروه های دسته جمعی
پاسخ : گر به خود آیی به خدآیی رسی ، بخود آ پاسخ : گر به خود آیی به خدآیی رسی ، بخود آ

سخن پير

پاسداران انسانیت پیشتازان برتر منشی نیکی پناه شما باد

گر به خود آئی بخدائی رسی بخودآ

سروش نهان گویای ما بزرگترین حماسه های زندگانیست و ما را در سفر بدرون خود یعنی سفری که در خون سرشت «خود» می کنیم از هر گونه سفارشی بی نیاز می دارد و جای دلهرهای باز نمی گذارد . امروز در میدان کشش نبرد و شایستگی هستیم و باید در نبرد خود یابی از تاریکیهای زمان بگذریم . جهان از آن ماست و فرازمان تاریخی هدف ما خدایگانی ، توانائی ،هستی داری ، یگانگی ، هم آهنگی، دیدگاه یگانه خود شناسی است بر این آهنگ رهبری خواهانم که اپرای زندگانی ایران زمین یعنی هنر سرای گوهر نمای خانواده (دامن مادر) ، اُپرای فرهنگ که نمود جان و روان نژاد ایرانیست و اُپرای فراگرد . از توانا ترین توانائی نیک برتر آبشخور شود و به بزرگی یعنی منشاء اثر نیک و پا بر جا در زمان رسد تا کودکانیکه با گوهر راستی پا به گیتی می نهد به ما نفرین نکنند و ما را در هستی بیرنگ یعنی اندیشه پاک و گوهر بازتاب «جان و روان» بنام «من» این یگانه سرمایه گیتی و سازنده فرهنگ یعنی نمود هستی انسان و انسانیت جوینده برتر منشی و فرازمندی انسان بدانند و بنگرند. پس ره یافته از سپرستانهای رهی به درون خود، راز و آئین هم آهنگی و راه و رسم دلیری ، آئین زندگانی ایران زمین را در آئینه تابناک نهاد خود میابیم و می شناسیم و از دل به زبان می آوریم و همراهان را سرشار و راه آیندگان را روشن می سازیم و از این دیدگان، بدان پایه از یگانه بینیی (وحدت وجود) می رسیم .

من آرزوی سازندگی می کنم من خویش را با گُرده سخنان دل سنجیده ام امیدوارم کسانی که بدین راه بار میابند و دیدنیها را از یاد نبرند و دریافتنی ها ار بیهوده نگذارند. پس گوش کن به سرشتی که بفرمان دل و به زبان دل بازگو می کنم . پیوستگی جهان مهر و زیبائی است. مهر، حالتی است از میدان ربایش زیبائی ها که آفریدگار پیمان، بستگی و گرایش به زیبا ترین زیبائی هاست ،زیبائی پرتوئی است از دادار هستی بخش که انسان را از گناه باز دارد و به سوی برتری های انسانی کشاند. نهان و زیبائی، «گوهر» فروغان فروغی است که« هستی» در میدان ربایش اوست و این «میدان» را مهر یا روشن گر انسان و پرتوان هستی می نامیم . یاد داری سفری بدرون خود کردیم. اگر ما خویشتن بشناسیم و به چگونگی سرشت خود پی ببریم پیوسته چنان مایه و جاهی جستجو می کنیم که خورند گوهرمان است . راه ما با چراغ خرد و توسن پایمردی و نیروی شکیبائی و زاد و توشه پاکدلی و پاکبازی و با چشم حقیقت بین و از روی نشانه های فروزه های انسانی نژاد ایرانی بدون هیچ گمراهی و دربدری است. راه ما نا پیدا نیست و بیش از دو گام هم نیست گامی به سوی خود و گامی در پیش گاه انسانیت .برگی چند از دفتر دل پاک و نهاد تابناک را خواندیم و از ژرف اندیشی مشتی گوهر از بایگانی دل به ارمغان بیرون کشیدیم و به گوش و جان و سر شنیدیم. از راه بینش، هستی را در انسان، و انسان را در هستی دیده تا فروزه ها- آهنگ ها- اندیشه ها -گفتارها –کردارها- زیستن ها –کوشش ها- آگاهیها -خواستن ها - به خود فرو رفتن و اندیشیدن به جهان درون را با معنای انسانیت در خود جای دادیم به راستی سوگند خوردیم، به دوستی سوگند خوردیم به پاکی اندیشه ایم.
 
2 کاربر ازش سپاس کردند .
گر به خود آیی به خدآیی رسی ، بخود آ 6 تير 1388   #4 (لینک)
To,A


To,A آواتار ها

كاربر جديد پارسی لند
 
To,A آنلاین نیست.
نوشته ها: 6
سپاس از دیگران: 0 بار
سپاس شده: 19 بار
دوستان من: 0 نفر
عضو پارسی لند: تير 1388
نمایش پروفایل To,A    نمایش آلبوم های To,A   اضافه کردن To,A به لیست دوستان شما   گروه های دسته جمعی
پاسخ : گر به خود آیی به خدآیی رسی ، بخود آ پاسخ : گر به خود آیی به خدآیی رسی ، بخود آ

کونگ فو توآ و سرزمین ایران

به نام آغاز بی پایان و می زر هستی

به نام لاشریک و با ستایش آنکه هستی از اوست و تصویر پررنگ خلقت
نیز از اراده اوست . به نام عامل وحی و منشاء بشارت بر انسان که احیای
دوباره خلقت اوست و با درود بیکران به عالم پاک و مطهر پیامبران و
رسولان که به فرمان نهاد خود پذیرای رسالت الهی شدند و خلایق را به
نوید و بشارتشان راهی آسمانها کردند .
به نام آنکه عبادت و بندگی فقط برای اوست و توحید و وحدانیت نیز
شایسته اوست . با سلام و درود بی حد به همه راهدانان و همراهانی که
در سیاره زمین راهی دانایی اند و نوید دانایی سر می دهند تا آنکه عالم
مینویی را آشکار سازند و جوشش اندیشه برپا نمایند . بر این باور نیز
من هم با تو همراهم و راهی عالم دانایی . اما سخنی با تو دارم از گذر
زمان و به اندیشه همگان ( گذشته - حال - آینده ) و از مایگاه و جایگاه
لرزان و ناتوان بر بشر امروزی که گرفتارند بر شرایط زمان اما غافل از
حرکت انسان در مکان که بی بازگشت است بر همگان در این جهان نیمه
جان و یا مردد بر شتاب ذره های کیهان و بیماریهای نادرمان ناشی از
تفکر و عملکرد بشر در سیاره زمینیان ، پس تو ای انسان که هم آغازی
و هم پایان و نیز فاتح تنگه های تاریک جهان نیمه جان ، گوش به من
بسپار تا از اسرار پنهان و نهفته در گذشته و حال وآیندگان را بر تو
جاری نمایم زیرا اکنون زمان آن فرا رسیده است که از زبان من به عنوان
همراه تو بشنوی و دگرباره از دانایی غافل نگردان و به دیگر بار بدان که
اگر اندیشه ننمایی و در اندیشه خود جوشش بپا نکنی در کمین گاههای این
سیاره گرفتار خواهی شد و هم چنان حیران و سرگردان و محکوم به
پیروی از احکام دیگران خواهی شد . بشنو صدای مرا و سپس بدان
اندیشه کن تا رموز مبداء و مقصد انسانی خود را دریابی و گرفتار
جهالت ها نگردی و آنهایی که انسان نما هستند و بی دلیل بر تو سخن
می گویند رذالت تو را می خواهند حال اینکه از کونگ فو توآ با تو بگویم
که بدانی و بخوانی و اسرار آن را نیز در این سرزمین ( ایران ) بجویی
و چون باور کنی آنگاه بارور گردی و نیز روزی را به یاد بیاور که فریاد
(( توآ )) سر می دادی و عاشقانه ترین غزلهای درون خود را با
(( متو )) و (( کیتو )) روانه خلایق می نمودی و لطیف ترین احساس
خود را با پیر و مرشد اندیشه ات متوازن می کردی تا دانایی را دریابی
و بدان قائم شوی و به یاد آوری آن روزی را که (( آناتوآ )) را به عشق
فراگیری (( آتادو )) فرا می گرفتی و هم چنان راهدانی را برای ورود به
راهبانی و جهانبانی پشت سر می نهادی اما هیچ گاه نمی دانستی که کلید
شکوفایی جسم تو فقط و فقط 17909 تکنیک و ترکیب و عکس العمل
سازی است و ادامه آن هم فقط اندیشیدن و به خود آمدن است و دگر بس .
وهرگز فنونی از بهر شالبند قهوه ای و مشکی و دگرها وجود ندارد و
آنچه که بازی جسم است تکنیک های شالبند سبز است و بعد از آن جوشش
اندیشه - خود آیی - درک لحظه ها - خدایی - فرزند زمان خویش بودن و
بالاخره گذر از تاریکیها و شکستن جهل و نادانی در تن و روان است .
و امروز پس از گذشت سی سال زمان برای کونگ فو توآ و تشکیل تاریخ
مجدد آن برای همراهان و هم چنین دوری از افسانه ها و تخیلات گذشته
به نام دانشکده انشاء تن و روان و بنیان دوباره کونگ فوتوا توسط مردان
وزنان در ایران به نام کونگ فو تو آی ایران و رهایی از تمامی نام نشان
برای همه راهدانان و حتی جهانیان و امروزه بدین باور که کونگ فو توآ
ثبت شده به نام ایران و تاریخ ایران و به دور از نام فردی خاص و دیگر
کسان است . باید دوباره اندیشید پس بار دیگر باید بگوییم که کتاب کونگ
فو توآ 17909 تکنیک ، ترکیب و عکس العمل سازی است و بنیان گذار
این طریقت رها گشته از این جریان حتی روان زیرا در چرخه هستی نه
مایگاهی و نه جایگاهی بر او واقع است و آنچه که از طریق نوشتار های
مضحک و یا تبلیغات اینترنتی بر امواج تفکرها جاری می گردد فریب و
فریب و فریب است پس به همراهان تکلیف است تا به هوش باشند تا از
مکر و فریب دیگران دوری نمایند و تابع تاثیرات گفتارها و کردارهایی که
باز هم از فعالیت های بدنی یا تکنیک های شالبند های بالاتر سخن
می گویند نباشند و باز هم یاد آور می شوم که بنیان گذار کونگ فو توا هیچ
ارتباط فکری و جسمی با هیچ کس چه در ایران و چه در خارج از ایران
ندارد . پس باید دریافت که درد ما فراگیری شالبند های بالاتر کونگ فو توآ
نیست بلکه درد ما نیاز به درمانی دارد که در جسم آدمها نیست .
تو ای همراه بیا با هم فریاد همراهی را سر بدهیم و به درمان روان خود
بپردازیم . تو ای همراه بیا با هم بیاندیشیم و زنگاره های جهل را از اندیشه
خود بزداییم . تو ای همراه بیا با هم فریاد بر آوریم که ای راهدانان
ما به دنبال فراگیری فنون شالبندهای بالاتر توآ نیستیم بلکه طلب ما از
شما کشف راه و روش فکر است پس سوال این است که در کجا و
کدامین دیار راهی هستیم . و سوال این است که اگر شما راهدانید پس چرا
اکنون نیز اسیر نفس و شیطنت وجود جسمانی هستید ؟!
گر نبندی زین سخن تو حلق را آتشی آید بسوزد خلق را
آتشی گر نامده پس این دود چیست جان سیه گشته روان مردود چیست


انسان جرم و جسم کوچکی است که عالم اکبر در آن نهفته است .
(( امام علی علیه السلام ))
 
3 کاربر ازش سپاس کردند .
گر به خود آیی به خدآیی رسی ، بخود آ 6 تير 1388   #5 (لینک)
To,A


To,A آواتار ها

كاربر جديد پارسی لند
 
To,A آنلاین نیست.
نوشته ها: 6
سپاس از دیگران: 0 بار
سپاس شده: 19 بار
دوستان من: 0 نفر
عضو پارسی لند: تير 1388
نمایش پروفایل To,A    نمایش آلبوم های To,A   اضافه کردن To,A به لیست دوستان شما   گروه های دسته جمعی
پاسخ : گر به خود آیی به خدآیی رسی ، بخود آ پاسخ : گر به خود آیی به خدآیی رسی ، بخود آ

مایگاه و جایگاه انسان در خلقت چگونه است ؟

در گام آغازین چنین سرودم و چنین نیز نگاشتم و اکنون می خواهم از آنچه که دانائی و یا نادانی را حاصل می گرداند سخن بگویم دانائی محور دانستن است که از قلب نشأت می یابد و بشارت از عالم معنا را بر انسان مستولی می سازد که در این امر هرگز تردیدی نیست زیرا پیوندش ، پیوندی است جاودانه و بدور از نا اهلی و ناروائی و این رویداد حاصل دانائی و توانائی است که اراده بر آن حکومت ندارد و تفکر بر آن سوار نیست آنچه که آنرا هدایت می نماید ضربات قابل شمارش قلب است که زیستگاه اندیشه های عالم مایگاهی است این اتفاق حقیقت حضور آدمی در سیاره زمین و عروج او از پله های هستی است هر گاه که این شگفتی ها به بار بنشیند انوار کیهانی بر انسان احاطه و شوری بی حد و حصری نمایان می گردد .
بنابراین جسم انسان پایگاه فکر اوست و این پایگاه جهان نیمه جان نام دارد که به انسان هدیه شده است و تمامی رموزات هستی در این جسم پنهان است که برای درک آن سفری به درون باید کرد تا امید و شهامت متبلور گردد و آدمی را در خود شناور سازد .
همه ابزارهای خوددانی و خود یابی در اختیار است تا پرواز صورت بگیرد و ما را دانا بـر رمـوزات و اسرار بنمایـد اما اسرار بـدیـن کلام اسـت ، خلائی در نهـایت تـوان سرد
و جـوشـان و در وجـود انـسـان گـویـا و نـمـایـان که تولد و مرگ از آفرینش آن است .
تولد یعنی شناور شدن در مکان و زمانی که انسان آن را می آفریند و تن خویش را در ابعاد آن مسرور می سازد و اینگاست که جایگاه تن شکل می گیرد و نطفه ها را بارور می گرداند و تن آدمی را تابع زمان و مکان می سازد این حوادث نقطه تنهایی بشر در جایگاهی است که نفس بر آن حکومت دارد و فکر بر آن فرمانروایی می کند و اگر فاصله ها کوتاه شود و تن انسان از دانائی سر باز نزند جایگاه آدمی شکوهمندترین بستر عروج و پرواز است و می تواند روح برتر و پرتوانتر را شکوفا نماید و حماسه ساز خلایق گردد .
مرگ یعنی گذر از جهان نیمه جان برای وصول به تابندگی و درخشندگی از تن به روان و یافتن مایگاه انسانی خویش و راهی بی زمان شدن است پس اعمال جسم ما ناشی از تفکر ماست و تفکر نیز حاصل جایگاه دینوی است که به اقتضای مکان و زمان نمایانگر می شود و مایگاه هستی را یعنی خروج از هر آنچه که تفکر بر ما مستولی می سازد بوده و نیز زندگی ما را احاطه می کند پس بنابراین می توان گفت که مایگاه همان مایه های وجود خلقت است که تصویر آن در جسم انسان قابل لمس اما بدور از ادراک واقعی است و هرگاه که سردی وجود ما فروکش کند اسرار آن هویدا و انوارش به ظهور می رسد و ما را با عالم ربانی هماهنگ می گرداند که بخودآ که خودآئی همان از خود بخدائی است و این پیوند درک شگفتی های روح ماست که جلا می یابد و ما را راهی اندیشه های برتر می نماید که وقوع این حماسه و آگاهی قدم نهادن بسوی فرازمندی تن و روان را به ارمغان می آورد و ما را در این وادی و بستر زمان و تصویر عالم پنهان متعالی می سازد .
 
3 کاربر ازش سپاس کردند .
برچسب ها
گر, آیی, بخود, خدآیی, رسی

  


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 

(نمایش همه كاربراني كه از اين موضوع بازدید نمودند: 14 نفر
Aangel2010, Administer, ali-mahabad, amir24, anatoa, Code::Blocks, GodMaster, khalife, KHatar KHaan, Mahmood_mn, MicrosoftH, To,A, yahagh2000, ~LeGEnD~
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش امتیاز به این موضوع
امتیاز به این موضوع:

انتخاب سریع یک انجمن


دانلود فایل,مقاله, سورس کد

Powered by vBulletin, Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
All right reserved ©2009 - 2014, Parsiland.com
کپی برداری از این سایت به هر نحو ممنوع می باشد!

Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net

Parsiland Search Engine Garde